Na lidskou spravedlnost se mohu podívat z různých pohledů, ale teď se budeme zabývat toouto otázkou z pohledu toho, jaký je rozdíl mezi lidskou a Boží spravedlností. Spravedlnost obecně je stav, který je přijatelný před Bohem, který se Bohu líbí a díky kterému může mít člověk osobní vztah s Bohem. Opakem spravedlnosti je hříšnost a pokud je člověk ve stavu hříšnosti, tak s ním Bůh nemůže jednat.
Spravedlnost je dvojí, spravedlnost na základě víry v Boha a spravedlnost na základě dodržování Božího zákona, což není nic jiného, než se snažit naplňovat Boží přikazy a zákazy, snažit se dělat dobré skutky. Tento druh spravedlnosti je vlastní lidská spravedlnost a vychází z hříšné lidské podstaty, a tudíž je před Bohem nepřijatelná. Bůh nepřijme nic hříšného, ani tzv. dobré skutky vycházející z hříšné přirozenosti člověka. Navíc tuto spravedlnost není možné naplnit, protože Boží požadavky jsou tak vysoké, náročné a těžké, že Bůh sám říká, že je žádný člověk nemůže naplnit. O tuto spravedlnost se snaží náboženští lidé, kteří si myslí, že si spasení zaslouží skrze dobré skutky, ale budou velmi zkklamáni, protože tuto lidskou spravedlnost Bůh nepřijme.
Druhá spravedlnost je Boží spravedlnost, je to stav, který Bůh člověku dává jako dar na základě oběti Ježíše Krista a jeho vykoupení z hříchu. Toto je spravedlnost podle Boha a jako jedinná je před Bohem přijatelná. Člověk si nemůže tuto spravedlnost zasloužit, Bůh mu ji nedá na základě dodržovánií Božích příkazů a zákazů, ani na základě snažení se o dobré skutky. Tato spravedlnost je člověku dána na základě toho, že věří v Ježíše Krista, v jeho vykoupení a vzkříšení, podřídí mu svůj život a žije s Ním na každý den. Tato spravedlnost nevychází z hříšné podstaty člověka, ale pochází od Boha, je čistá, svatá, tudíž pro Boha přijatelná. Tato spravedlnost stojí na odpuštění hříchů, které vydobyl pro každého člověka Ježíš kristus.
Proto není nic jednoduššího než se nejprve nechat zadarmo ospravedlnit od Boha, a pak naplňovat jeho přikázání, protože když se změní podstata člověka z hříšné na spravedlivou, tak je možné Boží požadavky lehce naplnit, což s hříšnou podstatou nejde.